• Zielgruppen
  • Suche
 

Publikationen


2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2009 2008 2007 2006 2005 2004 2003 2002 2001 2000 1999 1998 1997 1996 1995 1994 1993 1991 1990 1987 1986 1985 1983 1981 1979 1978 all years

Buchbeiträge

Kremer, K.  (2019): Herausforderungen und Potentiale naturwissenschaftlicher Bildung – eine zeitgemäße Positionsbestimmung., In: S. Lin-Klitzing, & K-H. Arnold (Hrsg.), Wolfgang Klafki: Allgemeine Didaktik. Fachdidak-tik. Politikberatung: Beiträge zum Marburger Gedenksymposium (S. 237-250). Bad Heil-bronn: Klinkhardt.

Groß, J., Kremer, K. & Arnold, J.  (2019): Evolution Learning and Creationism Thinking in Informal Learning Environments., In: M. Reiss & U. Harms (Ed.). Evolution Education Re-considered: Understanding What Works. Switzerland: Springer Nature, 285-30.

Kremer, K., Möller, A., Arnold, J., & Mayer, J.  (2019): Kompetenzförderung beim Experimentieren, J. Groß, M. Hammann, P. Schmiemann, & J. Zabel (Hrsg.), Biologiedidaktische Forschung: Erträge für die Praxis (S. 113-128). Berlin: Springer Spektrum.
DOI: 10.1007/978-3-662-58443-9_7

Zeyer, A., Álvaro, N., Arnold, J., Benninghaus, J. C., Hasslöf, H., Kremer, K., & Keselman, A.  (2019): Addressing complexity in science | environment | health pedagogy, E. McLoughlin, O. E. Finlayson, S. Erduran, & P. E. Childs (Hrsg.): Contributions from Sci-ence Education Research, Selected Papers from the ESERA 2017 Conference (S. 153-170). Springer Nature. (Contributions from Science Education Research; Band 6).
DOI: 10.1007/978-3-030-17219-0_10

Journalbeiträge

Lederman, J.; Lederman, N.; Bartels, S.; Jimenez, J.; Akubo, M.; Aly, S.; Bao, C.; Blanquet, E. ; Blonder, R. ; Bologna Soares De Andrade, M.; Buntting, C.; Cakir, M.; El-Deghaidy, H.; El-zorkani, A.; Gaigher, E. ; Guo, S.; Hakanen, A.; Hamed Al-lal, S.; Han-Tosunoglu, C. ; Hat-tingh, A.; Hume, A.; Irez, S.; Kay, G.; Kivilcan Dogan, O.; Kremer, K.; Kuo, P.-C.; Lavonen, J.; Lin, S.; Liu, C.; Liu, E.; Liu, S.-Y.; Lv, B.; Mamlok-Naaman, R.; McDonald, C.; Neumann, I.; Pan, Y.; Picholle, E.; Rivero García, A.; Rundgren, C.-J.; Santibáñez-Gómez, D.; Saunders, K.; Schwartz, R.; Voitle, F.; Von Gyllenpalm, J.; Wei, F.; Wishart, J.; Wu, Z.; Xiao, H.; Ya-laki, Y.; Zhou, Q.  (2019): An international collaborative investigation of beginning seventh grade students' under-standings of scientific inquiry: Establishing a baseline., Journal of Research in Science Teaching, 2019, 04.01.2019, S. 1-30.
DOI: 10.1002/tea.21512

Benninghaus, J-C., Mühling, A., Kremer, K., & Sprenger, S.  (2019): Complexity in Education for Sustainable Consumption—An Educational Data Mining Ap-proach using Mysteries., Sustainability, 11(3).
DOI: 10.3390/su11030722

Rafolt, S., Kapelari, S., & Kremer, K.  (2019): Kritisches Denken im naturwissenschaftlichen Unterricht: Synergiemodell, Problemlage und Desiderata., Zeitschrift für Didaktik der Naturwissenschaften (ZfDN).
DOI: 10.1007/s40573-019-00092-9

Peter, M., Diekötter, T., & Kremer, K.  (2019): Participant outcomes of biodiversity citizen science projects: A systematic literature re-view. , Sustainability, 11(10), 1-18. [2780].

Kremer, K., & Sommer, K.  (2019): Virtuelles Wasser: Über das Konzept des virtuellen Wassers Nachhaltigkeitsziele ver-stehen und umsetzen., Naturwissenschaften im Unterricht - Chemie, 30(172), 14-18.

Benninghaus, J. & C., Mühling, A., Kremer, K. & Sprenger, S.  (2019): The mystery method reconsidered: A tool for assessing systems thinking in education for sustainable development. , Education Sciences, 9(4), 1-15. [260]
DOI: 10.3390/educsci9040260

Trauschke, M. (2019): A qualitative study on the development and rectification of advanced medical students’ misconceptions about the physiological electrocardiogram (ECG), MS J Med Educ. 2019;36(6):Doc72
DOI: 10.3205/zma001280

Schneeweiß, N. & Gropengießer, H. (2019): Organising Levels of Organisation for Biology Education: A Systematic Review of Literature, Educ. Sci. 2019, 9(3), 207
DOI: 10.3390/educsci9030207